My bulletrproof, bullet proof.

Jag väljer att blunda för konsekvenserna. Dom sockersötta treuddarna som med all säkerhet kommer slita hål i min tunna hud. När tankarna kring livsväderingarna ändras, så ställs saker i annat ljus. När skuggorna som faller på min kropp bildar mönster, vackra och svårtolkade kartor som alla leder till mitt hjärta, eller min lust. Inge geocaching på mitt landskap. Man lämnar ingenting i mitt paradis. Bryts det en kvist i mitt paradis så skjuts vederbörande på plats.

Mitt naturreservat. Fågelsorter som enbart sjunger i min djungel, mitt emotionella våtland. Förstiktigt upptrampade stigar, alla svårt minerade. Ber om tillstånd för att få nya raser, djur, arter till mitt eden. I samma sekund som landbryggan slår i det azurfärgade havet, så utplånas allt liv på min ö. Världens paradis måste vara perfekt, måste vara fritt. Måste vara dött.

Vart ligger min lojalitet när jag inte längre straffas för mina snedsteg?

Kommentarer
Postat av: Zombie

Finns det paradis?

Postat av: Isak

Vi skapar vårt egna paradis. Men jag är tveksam på om det är här, eller i pausen mellan våra liv som det infinner sig. Vad tror du?

2010-06-02 @ 07:58:38
URL: http://descended.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback