Rutiner

Desssa förbannade rutiner.

Dom är så lätta att fastna i när man inte vill ha dom. Dom är svårtillgängliga när du ber om dom,
och det är inte alls sällan att man fastnar i tonvalsträsket när man försöker nå dom.
Om du försover dig till arbetet så kan du ge dig tusan på att rutinerna har tagit semester.
Denna förbannade post-it lapp som sitter på kylskåpet, med texten "återkommer den..." på.
Vem njuter av det? Möjligtvis den onda chefen som försökt få dig sparkad dom senaste månaderna,
men ingen annan. Tror jag.

Själv är jag helt "befriad" från rutiner just nu. Det är ju roligt om man tycker att målllöshet
är någonting att sträva efter. Det tycker inte jag. Letar lite efter dom nu, ringer då och då,
Har till och med satt ut en annons i tidningen om att jag eftersöker just rutiner. Men inga svar.
Så jag somnar när jag känner för det, vaknar likaså på oplanerad utsatt tid, äter när jag
har varit hungrig ett tag. Det är faktiskt skittrisst.

Men åandra sidan är det inga svårigheter alls i att se den andra sidan på det. Vem vill vakna
varje dag klockan sju, ha sina förbannade frysta mackor, vattniga kaffekoppar och... ja,
underbara rutiner. Antar att gräset förblir grönare på andra sidan. 

Tills vidare! Isak, Eran termos i etern

Kommentarer
Postat av: Martina



Hej Isak!



Fantastiskt kul, givande och intressant att läsa dina ordtrollerier. Du skriver verkligen med djup känsla och det känns både äkta och genuint (och ibland rätt ledsamt?). Vilken talang du har och vilken begåvning du är! Släpp aldrig det.



Har läst sjukt mycket under årens lopp men kan absolut säga att du har hittat ett unikt skrivarsätt och en fingertoppskänsla för vilka ord som lämpar sig som bäst i en mening.



Vad duktig du är. Ses =)

2010-06-18 @ 11:48:16
Postat av: Isak den ihärdige

Ah, tack Martina!

Det värmer väldigt mycket. Speciellt när det är någon med glasögon så som dina. Då är det extra mysigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback