[Poem Of The Day]

Skrev en dikt idag- på lektions tid.
Uppgiften var: "Skriv en dikt, vars tre olika stycken börjar med Igår, idag, imorgon"
Så här blev det.

Igår flöt vi, längst evighetens ström
förenade i minut långa timmar
i en oändlig förälskelse
svävande på ovisshetens skimrande vingar

Idag, har ljuset tonats ner
Skimret har ersats av gårdagens reflektioner
återigen smakar sötman lite beskt
Frågetecken har ersasts av punkter
allt enligt vishetens eftersöta bismak

Imorgon är köttet ruttet-
ersatt av bittra tankar
när  verlkigehetens blågröna kappa sveper sig kring våra drömmar
När punkter blir till utropstecken
vist var gårdagen ljuvare?
Aldrig har verklighetens unkna andedräkt varit så påtaglig.

Kommentarer
Postat av: puck

ännu en gång slår din verbala förmåga mig med häpnad.
jag är stolt över dig. <3

Postat av: raukan

Vaddå ligger runt med hela skolan?? GAAH!

2007-04-24 @ 18:50:09
URL: http://raukan.blogg.se
Postat av: Stefan Atterdal

Igår träffade jag en man som var ful.
Det var obehagligt.
Idag lärde jag mig hans namn.
Det är Isak
Imorgon ska jag ta slut på hans lidande.
Det kommer att vara skönt.

2007-04-24 @ 20:15:00
Postat av: Hermanndiana

Great site!!!

2009-05-26 @ 10:00:38
URL: http://hermanndiana.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback