[Själens Cikulation]

Livet är svårt att tolkat. Ibland är det som att räkna drömmar, drömmar som ännu aldrig sett dagens ljus.
Det är så just nu.
Mina tankar blandas med ansiktet av tusen änglar, varje gång jag vänder mig åt hennes håll.
Jag berättade i Lördags, och jag lät orden falla på plats när hennes ögon lysnade.
Hon skrattade med mina fumliga ord, och jag kände den närhet jag har fantiserat om.

Men verklighetens unkna andedräkt hinner alltid ikapp den som springer,
och igår återsågs vi, återigen ventilerade jag min själ för hennes lyhördhet,
Men gnistan var inte där. Hon läste mina tankar, utan att svara.
Jag föll en mil, innan jag förstod, att det som verkade så hoppfullt, enbart var ett leende,
ett skratt. Jag fick inget svar.

Och nu har världen tappat mycket av sin charm, färgen i min själs palett har rensats på känslor.
TIden kommer alltid att återhämta mina ord, men just nu, så käns allting så avlägset.


Kommentarer
Postat av: J

[kommer med sol]

Postat av: puck

finns här. nu och imorgon och dagen efter det.
jag lovar dig att det till majoriteten är hennes förlust och det är ingenting jag bara säger.
älskar dig poeten.

2007-04-16 @ 14:41:11
URL: http://puckemumma.blogg.se
Postat av: Patrickmarlen

Great idea make it site. Thank you.

2009-03-06 @ 14:50:41
URL: http://patrickmarlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback