[Vänskap]

Vad är det man värdesätter i livet?
Är det närheten, som temporärt tilfredställs av sex, är att gå ut på krogen med kamrater,
är det att lysna på en bra skiva när natten faller inpå, eller är det bekräftelse av främlingar?
Vad det en är, så är jag helt hundra på att ingenting i livet är lika viktigt som vänner.

Bara ordet värmer min själ.
Det är den högsta titel någon kan uppnå, någonsin.
President, legend, Påve, musiker, världsmästare i tvärflöjt? Hell no, it's all about friendship<3

Jag är en socialhora, jag älskar att umgås med folk, och jag har
inga problem att ta stigar jag aldrig skulle vandra ensam, om det inte var för
att få lite socialtumgänge. Mina värderingar är min pelare, men även dom kan
ge vika för min strävan efter temporära, eller långvariga vänner.

Jag umgås med alla. Alla jag är med, sitter jag ensam på bussen, så talar man med
den som olyckligtvis sitter bredvid. Är jag ensam, och känner mig ensam, så är inga värderingar
tunga nog att stå pall för mitt behov.

Så jag känner folk.
Alla människor får komma mig in på livet, fram tills det är en meter kvar av själ.
Där släpps ingen in. Eller, det var i alla fall planen, som jag lade upp för ett par årsedan.
Det kan ha varit min dummaste idé, någonsin.
Ensam är stark, men ensam ÄR ensam.

Nu har jag kommit underfull med att nära vänner är det viktigaste som finns.
Min cirkel, av folk som jag gärna släpper inpå livet, växer. Sakta.
Den är nu full. Sex personer får plats i mitt hjärta.
Dom Sex viktigaste. Dom jag kan dö för.

Ni vet vilka ni är. Tack för att ni fins, tack för att ni värmer min själ med den närhet jag ibland behöver
tack för att ni bekräftar andetagen som dras. Det är er jag kommer minnas. <3

Kommentarer
Postat av: raukan

Visst är det så.. Jag tycket det är på tok för lite snusk i din blogg. Speciellt snusk om mig. Just det..

Postat av: P

Och du finns präntad i mitt.. ditbränd med en sån där lödkolv du vet. Du sitter liksom fast väldigt bra då! ;)

2007-04-23 @ 21:53:23
URL: http://puckemumma.blogg.se
Postat av: Per-Åke Wilhelmsson

Den ensamme ryttaren - som rider bort över prärien i slutminuterna. Lika bra att du skippat allt detta...
Du skulle ändå inte göra dig särskilt bra i cowboyhatt...
*ler*
...älskar dig grabben...

2007-04-23 @ 23:21:58
URL: http://zapp2000.blogg.se/
Postat av: Adam

Inte bara bra, utan även tänkvärt. Fler borde läsa.
Jag reflekterar, översätter till mig själv, och nånstanns... så... ah... Tappade tråden. Bra skrivet och tänkt!

2007-05-02 @ 21:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback