A tribute to my senses II

Vi säljer 24karat, vi säljer kärlek som är bygt på hat
Varför reflektera över det du ser, om det luktar som det glimmar, så är det samma sak
Det finns nog ingneting som heter andemening,
ingenting som är djupare en botten på den grunda delen-
Så vi bottnar i vår blindhet, över det vi aldrig kommer se
Om vi lär av våra misstag, jag vi får nog se på det,
för naiviteten är mänsklighetens essäns, och möjligheten att blunda
får oss att sumpa möjligheter efter chanser, antalet närmar sig hundra-
Och ju mer vi räknar, ju mer missar vi vad vi kan lära,
Att få vandra ut för stupet som en kedja i lämmeltåget verkar vara en ära
Så ge fan i att tänka mer en det du behöver, och lita på det du ser,
så slipper vi tänka över allt arbete som kan löna sig om man anstränger sig mer

Men någonsans så vilar en pelare, som bär dumheten som vi blundar för-
Om vi hittar den, så fäller vi den över vårt tåg, och ytterligare hundra dör,
Tusen lider, vad det lider så verkar det vara idioternas tider,
för att blunda för vänners misstag det är storhet om det är ärligt,
Att förlåta det man ser men inte berättar, det är inget annat en kärlek,
men att skita i att se stopsignalerna, eller att ge fan i att analysera
Det är nog anledning nog att hoppa av mänsklighetens tåg, tillräckligt för att abdikera.
Så från och med nu, så är jag inte längre en del av mänsklighetens kortvariga minne,
utan jag sitter på ett berg, filosoferandes över mitt andra sinne

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj! Jag skulle på kul googla "puckeliten", för att se vad det skulle ge. Den yngsta av mina fyra döttrar heter just det i andranamn, och jag hade inga förhoppningar om att hitta nånting. Men vad händer? Jo, jag hittar dig, som skriver om Puckeliten hela tiden!
Jag som trodde min dotter var ensam om namnet. Vi hade ett helvete med att få folkbokföringen att acceptera namnet, men till slut så.
Anledningen till namnet? Hennes storasyster, då 2,5 år sa vid första anblicken av sin nyfödda lillasyster att hon var "puckeliten" och bara sov. Skulle egentligen vara "pytteliten", men det var visst för svårt att säga.. Storasystern fortsatte sen att kalla henne för puckeliten, och det namnet blev det till skut också officiellt.

2007-08-10 @ 10:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback