hur antagonismen skapade en mening

Så tiden passerar precis som den skall
jag reparerar min historia med spiror som kall
För varje kopling som fäster rör och strävor
faller en tanke till på plats, en till historia att beblanda med läxor och läror
Jag bor med min kvinna, hennes bror, far och mor,
med kissarna Zorro och Laban, trivs som ett djur? Ja fan,
och någonstans där kärleken gror,
finner ni mig sittandes med styrka som pelare att luta sig mot

För jag vaknar varje morgon, steppar ut till köket
kaffe, kaffe, kaffe, darling snälla gör det,
så äter jag min gröt, väck i skallen och trött,
För att samåka till jobbet med det största krullet jag mött,
180centimeter afro med usel humor, tappat gods, ordentligt kant-stött
Men vi kommer aldrig i tid, trotsar reglernas frid,
tuggar våra lärobäcker om krav som om dom vore biblar för ateister
Och som tack för det är chefen sur som ett djur, bitter och bister
Men vad gör det, för vi kör vårat eget spel som dom lärda lärde oss
För vi vet att orginalen är bra mycket sämre än oss, som bäst förstås

Trots allt välmående så tryter insiprationen
jag skriver mindre, rimmar mindre, börjar se mitt battlande som en gimmick
men det var vad jag var, en gång i tiden var rappandets fjärde regel min lag,
Men saker ändras, men jag har fortfarande kontroll över mitt beroende av saker
för tallangen är kvar, ge mig en penna så sätter jag poesins sista massaker i rullning,
Slår hiphopens beat-stinna gräs värld i gugning-
Jag behöver dock mitt skrivande för att fortsätta leva
Skrivandet för mig är vad Ewfa är för Eva-
för jag var är och förblir en storkäftad hiphop diva

Nej, det var inte sant.
Alltin som står där *pekar* är inte som det sägs.

Men det mesta. Älskar dig, Pucksan.

ursäkta kvalitéen i det jag skrev,
det var längesedan jag fattade pennan, det är därför jag har så svårt att greppa... ; )


Kommentarer
Postat av: Puck

Jag tycker inte alls att det var så uselt som du ville få mig att tro, älskling.
Du är duktig min prins!
älska

Postat av: Ru

Fortsätt skriva gubben, vuxenansvaret innebär inte att man får ge upp sina intressen!
Älskar och saknar dig
Mamma

2007-09-02 @ 12:24:26
Postat av: Marina

Fan vad duktig du är Isak!!
Hade jag ingen aaaning om:-) Fast det var nog just det jag hade. Du har alltid varit din egen person, och stått för den du är.
Kramar dig/Marina

2007-09-02 @ 16:02:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16215/
Postat av: Slampe

Keep it up, miss ya.

2007-09-03 @ 11:18:30
Postat av: amy

blir sällan besviken isak :-P.

2007-09-03 @ 13:48:32
URL: http://amys.bloggspace.se
Postat av: Amanduslene

This is my first time visiting this site and I found it very informational as a whole. I am so delighted in finding your website!

2009-01-30 @ 09:03:37
URL: http://amanduslene.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback