Poetens återkomst

med en glödande penna förlöser jag mina ord
Meningar av guld, platinum i käften, vilket jag trode ni förstod
Men ni tvivlar på mina gudagåvor, av avundsjuka skulle jag tro
Med lättnaden av svårapågor ger mig åror så jag kan ro,
för jag behöver ingen motor, jag är starkare än så-
En gud i min kropp, större en ni kan förstå, ja det är så-
Att jag ger versaler en kropp att frodas i
Jag sätter otrohet på papper, trots min vurm för monogami
För varken Afrodite eller Nike, kan förstå att jag är utan like,
jag är större en David, betydligt starkare en Goliat
Och jag kvävs sakta men säkert av den förlorade glorian

Jag försvan ett tag, för kärleken rostade
en jag är tillbaka nu, för jag hörde erat shostande
Hörde hur ni suckade över kassa mc's
Men nu är värmen tillbaka, och jag är kallare än is....

Så verbala jordbävingar ger er behov av tena?
jag kastar tightare rimm en politiker rappandes alena
Och jag förstår eran bitterhet, över att behöva publiceras på QX
Trots att ni kallar det mer seriöst än så? En gimmick, ett kul spex?
jag vet vad det klassas som, och det är orenad skit
ni rappar som tappade nykterister, som är badandes i sprit
Det är inte så att jag försöker höja statistiken,
Men innan jag startade om gemet, var det stop i skiten
Så nu är jag tillbaka, som en propplösare för Eliten

Jag försvan ett tag, för kärleken rostade
en jag är tillbaka nu, för jag hörde erat shostande
Hörde hur ni suckade över kassa mc's
Men nu är värmen tillbaka, och jag är kallare än is....


Isak Bergengheim
2007-08-04

Kommentarer
Postat av: Ru

Bra!!!

Postat av: Puck

mmm my poeth is back.. all though a bit aggressive on the outside.
On the inside I know how you are.. Your my sweetheart.

2007-08-04 @ 23:07:26
URL: http://puckemumma.blogg.se
Postat av: Mattias Lindell

Du vet lika mycket som jag, att detta är vackert, även om du inte vill.
Skönt att se dig lycklig Isak, lycklig med jobb.
~L

2007-08-05 @ 08:08:10
Postat av: J

Det kan aldrig bli för många klockrena rim... Även om jag haft nöjet att se både Snook och Petter i sommar! =D
Löv!

2007-08-06 @ 14:09:53
URL: http://jusey.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback