The phone call

En månad förflöt som tidvattnet under dom eviga broarna i drömmarnas land.
Skratten från dom oändliga stränderna vaktade, varnade om det som fanns bortom
den vita sanden, bakom det azurblåa havet.

Så hade jag antagligen skrivit om jag skulle ge en metaforisk liknelse över
månaden som passerat.
Jag har varit provanställd, och jag har slitit likt en hund för att understryka min
potential som anställd och länk för kedjan som alla företag står för.
Jag har expanderat kroppsligt och blivit mycket säkrare i vad jag kan åstakomma,
både som ensamvarg och gruppvarelse. Jag är duktig på det jag gör.

Efter treveckor fick jag vara gruppledare på en tre-mans styrka,
jag har fått visa andra nya hur saker går ting, jag har fått större ansvar
än andra nya... And damn right, they better recognize the potential.

Så idag ringde Chefen, Tommy.
Vi skulle ha snackat igår, eftersom det var då en månad hade förflutit.
Han ringde, jag ringde, och han skulle ringa upp.
Det gjorde han aldrig.
Så jag ringde upp idag igen. Väntandes på att han skulle svara,
förlänge. Inget svar. Fan.

Kollade klockan för en kvartsedan. Då hade jag två missade samtal.
vem fan var det? Tommy. Fuck.
Under ett kort och intensivt samtal bekräftade han allt jag hoppats på.
Inget snack, inget dill, bara rakt på sak.
"Jag kommer på Måndag, så fyller vi anställningspaprerna."

There you have it!
jag är så jävla glad! :D
Sitter nu, med en grov under läppen, en Redbull Jäger och tight musik i stereon.
Puck lagar mat. Lax... yeah...

So know you know :)
:D

// ANSTÄLLD, Isak, IBS

Kommentarer
Postat av: Puck

Ett leende lekte på dina läppar.
Som för att på något sätt inte låta lyckan lysa igenom allt för mycket.
Du vilar axeln mot dörrposten med det ena benet korslagt det andra.
Sådär som man bara ser självsäkra män i filmer stå när de kommer på dottern eller frugan hålla på med någonting fånigt som de inte borde.
Ögonen håller min blick, tryggt, säkert.
De lovar en framtid som bara vi kan få.
Att ordet älska har fått axla en sådan stor innerbörd känns konstigt ibland, jag har på senare tid börjat tänka mig det som ett större, snirkligare, bredare och mer komplicerat ord.
Älska är kort och konsist. Alla vet vad det innebär. Jag har inget tyngre ord på lager så jag får nöja mig med Älska.
Jag Älskar dig så mycket, så så mycket.

Postat av: Ru

Grattis!!!!

2007-08-04 @ 14:33:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/896
Postat av: u

Man tackar :)
Hehe gratulerar vännen :D Va roligt!
Och så gillar vi poetens återkomst :D

2007-08-06 @ 13:28:14
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback