[Anger Managment

Jaha. Det är så här, att livet är onklanderligt fint just nu.
Vaknade med flaggan i topp i morse. Det var fint. Annelie väckte mig med pussar, klappar på låren och nybrygt kaffe. otroligt mysigt.
Så dagen har börjat bra. Har rökt, retat Annelie, druckit kaffe och slafsat mule.
Och nu duschar hon, och jag lysnar på Gnarls Barkley.

Skall åka och kolla på Kisse idag. Om vi tjöper den vi skall besiktiga, så skall den hete Cleo!
Massa sött. Jag tyckte att Clitty vore ett bra namn, men Banditen hade åsikter.
Det är skönt nu. Det är så här livet skall vara. Friktionsfritt och väldoftande.

Det känns som ett bakslag, samtidigt, som jag vältrar mig i hur underbart det känns att leva i en Paradox.
Det är skönt. När vi abdikerat titlarna, det är då allting fungerar som smort. Det är konstigt men bra.

Annelie har gjort en fin bild i dag. Och ego som jag är, så lägger jag upp min lekamen för allmän beskådan.
Jag har funderat lite på det.
Jag är hyfsat vältränad, och har varit det hela mitt liv. jag har fått pappas muskler, och hans metabolism, så jag förbränner mer en jag får i mig, och min kropp exploderar när jag tränar. Jag hat altså en gudagåva till metabolsim.

När man är tjock, då går man inte utan tröjja på sommaren, utan då skyler man sig.
det är okej, för det är den "rätta" synen. "klart att hon skall ha en tröjja på sig, se hur stor han/ hon är!"
Är man vältränad och går utan tröjja, vilket jag ALLTID gör, så blir man automatiskt stämplad som spännbög eller liknande.

Jag har inte valt min kropp, men jag är otroligt tacksam, jag hade inte bytt bort den för allt guld i världen, men jag måste envist dra oket av samhällets vridna ideal. 
Varför skall det vara en synd att visa sin kropp? Kroppar är det vackraste som finns.
Allt från smala (smalhetsgränsen går tidigt) till vältränade, till mulliga/ formiga. kroppar är så vackert.
Fuck alla ideal, visa era kroppar, och döm inte.

*morr*

här är i alla fall bilden. Annelie är kick ass på PS:)
Fridens liljor





Kommentarer
Postat av: mamsen

Ja tänk vad man kan göra i Ps *asg*

Kram

2007-02-24 @ 12:47:41
Postat av: annelie

du har den vackraste kroppen i världen!
får jag äta glass från din mage nån gång?

*skrattar busigt*

Postat av: Juicey

Men vi vill att du ska blogga igen kanske!

2007-02-28 @ 19:33:32
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: annelie

saknar dig, trollkarlen!

2007-03-01 @ 09:47:27
URL: http://annelisan.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag hade kunnat svära på att aldrig få höra nåt som "Fuck idealen" ur en killes läppar. Gush, varför finns det inte fler som du?! :)

2007-03-06 @ 00:25:06
Postat av: ulrika

det var alltså jag som skrev det där sista ^^

2007-03-06 @ 00:25:50
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback