[Irrationell Lycka]

Idag är en sådan dag.
Då allt har begåvats med ett vackert skimmer.
Gräset är lite grönare, en det brukar vara.
Alla människor, lyser lite extra.
Och alla ord, smickrar lite mer.

Vet inte varför, denna irationella känsla av välbehag och lycka vilar över mitt membran idag.
Har varit en så bra dag, utan att någonting bra igentligen har hänt.
Har försovit mig, missat en lektion, ätit fel frukost, så jag har haft massivt ont i den lille slappa magen.
Men livet är så vackert, ändå.
Jag har talat med min älskade pappa och mentor idag. Vi har talat om hur viktigt livet är.
Det var en rätt givande sikussion, trots att ingenting sades igenligen.

Så har jag haft skrivarverkstad idag.
Skrev en dikt, om min nalle. Min kramgoa nalle björn som har varit med mig i nästan 20år.

Den följer, enligt följande :)

"Nalle"
Du har torkat mina stelnade tårar
Du, värmde upp mina sän länge kallnade kårar
När drömmarnas skydd har slutat att verka
Då är det enbart du som har kraft att mjuka upp, att åter stärka
I din sammetslena blick
Frestar med en inblick, i min själ
Du kramade mitt hjärta under familjens gräl
Nalle, stjärnar som driver mitt solsystem
du var där, när min mor fick kol, i sitt system
En snabvända på ett behandlingshem
Nalle, det var du som fick mig att vilja vända hem igen
Du är min luddiga hälft, en otrolig vän
en natt utan dig, och jag blir orolig igen
Du har en klotrund mage, fylld med lycka och kärlek
din doft och dina kramar, för mig är du närhet


Tänk vad livet är vackert...?

Kommentarer
Postat av: Ru

Lille Nalle...
Tänk att han hänger med än...

2007-02-06 @ 14:13:57
Postat av: Sheena

Tack för den snälla kommentaren du droppat av hos mig :)

Postat av: u

Du är bara för mysig, Isak.

Bara du kan skriva en sån dikt om Nallen. You are the greatest.. No more words.

2007-02-06 @ 18:24:33
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: Juice

Ja, jag lever och ser att du gör detsamma. Nallen. Så fint! Vet precis hur det känns, även om jag har en nyckelpiga och ingen regelrätt nalle. Men dom tröstar verkligen. Konstigt.. Men sant! =) Pussa

2007-02-07 @ 15:33:30
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: Niclasmette

I really enjoyed it. You have done a great job.

2008-10-16 @ 08:30:48
URL: http://niclasmette.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback