[Vart tog den söta lilla flickan vägen?]

Relalaxa.
Just D, en skiva jag fick när jag var sexår gammal. Min första skiva någonsin.
Blev helt förälskad, helt asglad. Lärde mig alla texter utantill, utan att reflektera över vad dom rappade om.
Dom rappar om så triviala saker, som att få sparken, om jobbiga brudar (innan bitches fick sin fot inom hiphopen), om hur skönt det kan vara att köpa en saxofon eller om jobbiga morsor, grannar eller annat. Helt underbart. 
"sunkig det är det rätta ordet
precis som man kan känna sej vid frukostbordet
behåll den känslan den är relalalaxad"

Det är fan kärlek!
Vart tog den söta lilla flickan vägen?
"vad annars kan man säga en ussch
tänker Oh god när ens dotter tar en dusch"
haha! Nördrhymes och feta beates!  Det är så jävla bra!

Skall bränna ut en platta med dom nu, så skall jag frotera mig med dom någon afton snart.
Kärlek.




Älskar Livet.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haaha... Gud som vi älskade den skivan!
Bra Isak, jag skall själv fixa den igen!
"tre gringos" hihi
Kram

2007-02-14 @ 12:08:48
Postat av: Fidde

Kommer ihåg att jag skicka den låten till dig lillebror... ligger fan bland top 3 på mina "Svensson-hiphop-tidigt-nittiotal-med-sthlm-dialekt".

Och vet du vad? jag har börjar rigga upp studio hemma hos mig nu så snart kommer du få feata mig.

Fred ut!
/fidde

2007-03-29 @ 02:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback