[5minuters poesi]

Dagen har varit bra. Vaknade i tid, åt frukost, tog en lång dusch. Tog på mig nya och rena kläder, och var vacker(bortsätt från dom glesa stråna på min haka som glömdes bort).
Åkte till provfilmningen för SVT filmen. Tabbade mig, glömde repliker, surade och var usel skådis.
Faaen.

Åkte till skolan, år någonting som hade smak & konsistens av skosula.
Och sedan hade jag 5minuter på mig att skriva en dikt. here it goes:

"In Progress"
Jag gnider mina trötta ögon, söker fokus
Jag utdelar ödestigna öden, röker upp min bonus
Finns det en avdelning för själar på fonus?
För jag grät blod, slet hund för tomma löften
När du föll, var det jag som stod, för att ge dig lugn
För att lätta vikten från brösten
men ibland blir bördan förstor
jag trode att ni om några
Det var inte pärlor för svin
Det var platinum för kackerlackor
Så dö med ära- försvin
Skall ni hitta vägen, så tänd för helvete era facklor



På poesi lektionen idag, fick vi i upgift att skriva stöd ord till en liten fluffig rosa elefant.
Också på 5minuter. Så här blev den.

Rosa Fluff

Jag lutar mig tillbaka
Kramar min elefant
Så många löften jag försakat
Mitt inre, det behandlar den gallant
När livet trycker ner mig, när allting känns tuft
Då låter jag mig förföras av betar gjorda av rosa fluff
Låter mina minnen smeka min själ
mitt förflutna ringer dovt och mjukt
Lutar mitt huvud mot elefanten låt mig må väl
Trygghet i en rosa vegetarian, det är helt sjukt
Men jag är aldrig så trygg, aldrig så säker
Som när sammets ögon ser om min rygg
Då finns det inga sår som inte läker
Med ett vakande öga, med ett luddigt inre
Inga problem är för stora
Om man har rosa fluff i sitt sinne

Den blev också bra. Jag är nog hyfsad på korttids poesi ändå...

Jos, peace!
Annelie, älskar dig

Kommentarer
Postat av: mamma

Du överträffar dig själv heeela tiiin... Vill också ha en rosa elefant.

2007-01-30 @ 21:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback