[Existensialism]

Det har varit en bra start på dagen, bra lektioner, bra klasskompisar.
Har skrivit två lagom ironiska dikter om vår kamrat Jesus idag. Here it goes.

I ett perfekt liv, där tankar föds på ett mycket defekt vis
Lutar man sig på att gud har det stora hela planerat
"Mitt liv löste sig i natt" Ja, Gud måste ha defragmenterat
Jag tycker nog, att om Jesus verkligen dog
Skulle han tagit med sig sitt arv, men gjort rätt i att lämna sitt blod



Tvåmiljarder människor, i tjugotusen olika grupper
Tror på att Gud var snäll eller dum, glad eller butter
Själv  tror jag nog att han var en munter gubbe
Han åkte moped, hade oskyddat sex och rökte hash
Hans svaghet för bondage visade sig vara en dödlig last


Ibland är det roligt att skriva. Nu har jag engelska. Time to get to work!
Frid

Kommentarer
Postat av: annelisan

*hahaha* den sista diken var bra!
du kan verkligen få till dig ibland,
min älskade trollkarl.
gillar när du skriver i komik.
du har sjuk, men bra humör! =)

ja, jag är sjuk.
it's offical. ont i halsen, fryser och nyser.
längtar efter dig och en befjädrad kamrat!
*pussar på nosen så jag inte smittas*

Postat av: Mamsen

Haha... knäppis!

2007-01-29 @ 12:56:16
Postat av: Ulrika

Hej Isak! *vinkar*

2007-01-29 @ 16:21:57
URL: http://browneyedgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback