Prolonged Monday

Jag hatar måndagar. jag vet inte varför, men någonting med dess existens vittnat om det negativa som alltid har vilat över vårat leverne. Som ett löfte om en domedag, vars bäst-före-datum inte har sats. Av vänlighet.

Vad vet jag?
Det är fortfarande måndag idag. Trode att det skulle gåöver igår, men det har det inte gjort.
jag väntar fortfarande på att dagen skall byta namn, eller åtminstonde innebörd.
"Måndag, pånytt fördelse" Eller hur?
Ångesten gestltad av mörker och hat.

har inte sovit inatt heller. Har suttit vak över min gudinna, vilat över hennes samvete.
inga samtal, men en jävla huvudvärk. ett pris värt att betala.
Och skola. Var så irriterad i morse att ingen vågade se mig i ögonen..
"Du har ond bråd död i ögonen" Jag morrade instämmande.
Usch.

Jag har varit åp alla dagens lektioner. med K-G den feta jäveln i morse.
Han är snäll, men han har inte alla nötter i krossaren.
Jag önskar, för mina vänners skull, att han kunde hålla käften lite oftare.
Denne Besserwisser är en plåga att se på, än mer att höra på.
Vad skall man göra åt denne Braunistiska skapelse?

Gar! Ikväll blir det Monty Python med mina vänner. Ulf, Kinky-Coffe, Stefano och kanske Pigeon.
Men bara kanske med micke.
Jag ser inte direkt framemot det. Är för irriterad idag. Death and destruction.

Nu skall jag gå och vandalisera mitt tvspel, och försöka komma över hur jävligt livet är ibland.

Frid och värme. Älskade soldater

Kommentarer
Postat av: Asgeirjeanette

I really enjoyed it. You have done a great job.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback