Transport


En ny dag?

jag har spenderat natten hos min kamrat Ulf. Vi är barndomsvänner, och vi har en historia som är otrolig för att vara så unga.
När jag var 10(?) och rymde hemmifrån till min mamma, låande jag pengar av honom. Vet inte om han minss det, men han räddade  mitt liv där. Han är rolig. Yes.

Vi skulle vara hos mig, i min lya i Mölnlycke, där vi skulle dricka kaffe å spela Wii och Test Drive unlimted, till mitt 360. Det var tanken, men någonting fallerade längs vägen.
Vi kom fram till Wendelsberg (där jag är bosatt), och skulle precis gå in i mitt rum i stundent korridoren.
Då upptäcker jag att låset är trasigt. Vi har inga vanliga nyckel lås, utan blåa nyckelkort som dras mot en svart metallplatta.
När man drar kortet över i vanliga fall, så piper det och låset lyser grönt. Nu lös det oranget, och pep, hela tiden. Jag fick altså inte upp dörren.
Jag såg desseutom att en skuv till handtaget saknades, och att någon hade försökt bryta sig in.

Så vi kommer inte in?
Okej, då ringer vi Jouren... ...Som inte har telefonen påsatt. Så vi går till en av lärarna som bor i närheten.
Han vet inte heller vad vi skall göra. Han har ingen nyckel, eller någon idé.
Så jag och uffe kommer på att vi kanske kan lösa det själva.
Jag fick en fickkniv av pappa i julklapp som passade utmärkt just nu.

Så vi skruvade bort handtaget, och försökte pilla bort låset. Det gick inte. Handtaget skruvades på, och vi åkte hem till Ulf istället.

Så jag och min kamrat spelade nya Wii, kollade på SJUKA filmer och åt mat.
Och nu är jag hemma igen.



Jag vill börja skriva igen. 
jJag vill börja på nästa grejj nu. Men jag vetinte vart jag skall börja. 
Har inte en aning. 
Senaste var om Sherlok Holmes bror, Sven Holm- Han är också detektiv och gillar att äta pappers annalyser. En väldigt lång bizzar ord-vits/Monty Python liknande historia. 
Och nu är det dags för nästa kapitel. Får se vad det blir....
Nu skall jag pussa på min kvinna. Hej på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback