Häcken full....

Och på andra platsen är den moderna tolkningen av det urgamla uttrycket; "Häcken full".

Historien:
Det är gammalt, väldigt gammalt.
När man förr i tiden, hade hästar istället för lastbilar,
så hade man vad vi idag kallar för skrindor. Dom kallades för häckar (plur), eller då en häck.
Så där har ni bakgrunden till det, varför någon heterosexuell kan svara att man har sitt rektum
upptaget, utan att verka konstig.

Finns det några tillfällen när det är ett bra svar?
"Åh, titta där är <namn>, han har jag inte sett på ett tag, undra hur han mår... -
Hur mår du <namn>?
- Jo tack, häcken full!
- Jaha...? Av vem då?


Är det ett svar? är det inte bättre att ge ett svar, som är mer informativt?
"Jo tack, det kliar, jag har clamydia på min penis"
Det tycker jag är ett otroligt korkat svar, men det är mer förklarande än "häcken full".

Om det är så att språket utvecklas, varför kan vi då inte lämna sådanna uttryck bakom oss?
Det är ju självdestruktivt att svara på det viset, verkligen.
jag är lite av oldschool tänkandet med sexualiten, och känner nog att det är någonting som man
sparar, och håller mellan sig och den andra parten. I alla fall när det gäller.

Är det då lämpligt att skrika ut sin oifrågasättbara vurm för analsex?
Varför använda det, när ingen vet vad det igentligen betyder?
Nej, jag tycker att vi på ett nidiskt, och hatiskt sätt skall utrota det som svar,
men, det är ju bara mina tankar, sådan är jag


Tack för mig!
tack Victoria för idéen :)


// Isak

Kommentarer
Postat av: Ru

Hinner knappt skriva, har häcken full!!!!

Postat av: vickan

varsågod min kära Isak!

2007-07-04 @ 14:37:53
URL: http://vicora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback