Dödens Andedräkt

Det är som det är, sade han och skrattade.
Dom missfärgade tänderna vittnade om ett liv
fyllt av allt annat än självrespekt.  Dom vitnade knogarna,
ärrade underarmarna, det ihåliga skrattet, allt var kuponger
som sakta förtärde hans framtid.

Jag lät mina händer falla till rätta i mitt knä, slutna -skyddande- kring varandra,
täckandes mina skakande händer, döljandes handsvetten som all nervositet
erbjöd. Jag hade suttit i samma position i två timmar nu, och lederna hade börjat
värka av inaktiviteten. Vad hade jag gjort för att hamna här, i sällskap av djävluens
talesman? Ett oproduktivt liv? Nej, absolut inte. Min historia hade annat att berätta,
för oproduktiv hade jag aldrig varit. Hade jag syndat? Kan man leva efter budorden?
Nej, jag tror inte det...

Och nu sitter du här, han avbröt sig för att hosta, Ja, nu sitter du här. Har det varit värt väntan?
Vad svarar man på det? Klart att jag var misnöjd med min situation i livet, annars hade jag aldrig
gjort det. Givetvis ville jag ha en ändring. Men var det verkligen det här jag ville?

Han satt och snurrade en kulspetspenna, av märket Pentel, mellan sina fingrar.
Allt för att understryka hans ovilja att vara hjälpsam. Hade jag något val?
Mm, det här ser inte bra ut. sade han och andades tungt över papperstraven som vilade
framför honom, på det stela, opersonliga bordet. Nej, det här ser verkligen inte bra ut.
Vad hade du väntat dig?
Innan jag han svara, fortsatte han med att besudla mina lungor med sin andedräkt,
med stanken som bevisade den inre föruttningen.
Klart att du inte kommer någonstans, om det här är allt du presterat.

Vad är det jag vill?
                                  Jag vill aldrig mer gå till arbetsförmedlingen...

Kommentarer
Postat av: Per-Åke Wilhelmsson

Mycket lustigt...

Postat av: Slampe :)

Har du gud i dina fingertoppar, min vän ? Du skriver bättre än någonsin

2007-06-13 @ 13:11:22
Postat av: Jörgen

T
H
E
G
U
I
D
E
-- Din Guide till Världen!

2007-06-13 @ 13:12:59
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: J

För ett ögonblick undrade jag om du dött och kommit till helvetet.. Eller himlen för den delen.. ;-)

2007-06-13 @ 13:20:51
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: Jörgen

Tack för ditt besök och dina vackra ord!

2007-06-13 @ 14:26:07
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: ulrika

jag saknar hur du brukade komma in i mitt rum och tvinga mig kommentera din blogg, elr sure as hell, dra ner byxorna :P haha!
Du skriver som en gaaah -har inget ord som duger där. men du är grymmast iaf :D

2007-06-14 @ 12:47:22
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: vickan

Arbetsförmedlingen är ett skämt.
det bara är så.
Var på ett möte i tisdags, o jag skrattade verkligen åt dom.
PATETISKA!
saknar dej min vän.
vickan

2007-06-14 @ 15:24:00
URL: http://vicora.blogg.se
Postat av: Ru

Jösses, jag trodde att du var död och hade kommit dit vi förväntar oss *S*
AF är ett gissel gubben, hur mycket utbildning tror du de har som tar emot dig?
muahahahahaha!!!

2007-06-14 @ 19:29:51
Postat av: annelisan

du skriver än overkligt bra! mycket bättre än innan, isak. du har skapat dig ett sånt flyt. jag är stolt över dig. du kommer komma långt... om du vill. arbetsförmedlingen är helvetets förgård. människorna som jobbar där har för länge sedan sålt sig själv. till vem eller för vad vet jag inte dock... ^^ hoppas jag inte störde dig idag. saknar dig min vän. ser fram emot tiden då vi kan vara vänner igen, på riktigt. *massa kramar*

2007-06-15 @ 21:27:23
URL: http://annelisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback