En helg, och lite skor.

Jaha, då var det som bekant ett tag sedan man Bloggade.
Jag inleder återigen för den försumning ni -älskade läsare- tvingas utstå.
Utan er, vad vore jag då? En mugg, utan lera? En tavla, utan vare sig motiv eller ram.

Senast då. Ja, just det. Senast.
Jag har spenderat min helg, under midsommarens ok.
Inledde helgen, med att tillsammans med min donna, Puckeliten, åka till Tjörn,
där vi sedemera skulle spendera resterande av helgen, med småändringar i målen.
Åkte till Pappa först, där vi i sann Bergenheimiansk anda drack öl, och talade om livet.
Det var fint, alla vad glada, även om vi var få, så var det trevligt.
Fick skapa bekantskap med tillskotten i familjen, däribland får och katter. Många katter,
och många får. Fåren hette bla; Ulla-Britt, Ulf och Anders.
Och katterna, den ena fick vi döpa, det blev Raimo (uttalas grovt). Det är roligt.

Och dagen efter, nämligen Lördag, åkte vi till Puckemummas mormor och morfar.
Underbart, har upplevt delar av paradiset, verkligen. Dom har den vackraste trädgården i världen.
Kan ni tänka er, hur styrka personifierat, av ondskan själv (det är jag), faller för blomstrets fagerhet?
Det var så vackert, så rent, så tilldragande. Det är på deras ägor, som Puck ämnar leva sitt liv,
när tiden för tillbaka flytten från Skottland kommer. För dit skall vi, yes. En av drömmarna som SKALL bli av.

När lördagsaftonen blev påtagligt närvarande åkte vi vidare till Pucks grannar, nämligen hennes moster och
hennes avkommor med mera. Underbart. Och massivt med groggar, shottar, öl och Jäger.
Gött fint var det. Avslutade aftonen med att ta deras vovvsing Bamse, en vit, fluffig och gullig
stor Huskey, tror jag. Den var söt, och så innihelvettes snabb. Försökte springa lite med den.
Någon har sagt till mig, att springa på fyllan ökar hastigheten till ljustes dito. Det gör det,
men hundjävlen sprang ändå snabbare. Fack.

Söndagen var bakfull, och jävligt allergisk. Nös (inga underdrifter) minst 55ggr under dagen.
Sjukt jobbigt.  So thats how's its been.
Älskar mitt liv. Det enda som suger just nu, är att jag är a r b e t s l ö s. Jag är värdelös,
det är verkligen så det känns. Jag fyller ingen funktion i sammhället just nu.
Jag lever på soc. Det är tragiskt och pinsamt. Nej, nu skall sökandet trappas upp. Mm.

Tills vidare- Farväl och så vidare. Älskar er, min familj (alla som hör dit, vet det).

PS.
För alla människor som någongång känner
en saknad av vovvar, eller specifikt Hugo från Björnes margarin,
så kolla här.
http://www.youtube.com/watch?v=cNdR4BjG4jM
DET är barndom, och hundar. Artisten bakom den visuella skall
allt ha en liten eloge för arbetet. Vackert. "han är lite upphetsad"
ds.

Kommentarer
Postat av: vickan

frukta ej min herde, ty jag är också under vingarna av socialens kämpeklor. Ej så underhållade när reformer nedtryckes i sin halsstrupe, men det är bara att stå ut, så länge.
roligt att se dej idag Isak.
Jag blir glad av att se dej lycklig med din vackra dam!
kram!

Postat av: Ru

Skönt att ni hade kul medan jag slet i mitt anletes svett!!! ;0)

2007-06-26 @ 11:22:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/896
Postat av: Rubenzahra

Very interesting site. I have bookmarked you.

2009-09-07 @ 11:32:38
URL: http://rubenzahra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback