Pseudo Poesi

Bejakandes, betraktande, beblandar baktakter med refränger
Skrattandes åt livets alla problem
Ekande tårar, rinner längst sargade handleder, krossade ben-
fördärvade drömmar, förförda, förtäljda och förkorssade löften
Lysna på vad träden berättar, följ den inre, misledande rösten
för någonstans, längst livets väg, delar sig alla korsningar, och valen blir svåra
Oavsett om jag skrattar eller gråter så ger det otolkbara svar
jag delar med mig, smeker min själ medhårs, skrattar snällt, utan att såra
När alla tårar har torkat, vad är det då som är kvar?


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack själv lille sötnöten, nöjet har varit på min sida. Tack för att du klivit in i mitt liv och förgyllt mitt senaste år. Vi ses igen, det vet jag. Men jag kommer sakna dig tills dess. Ha en underbar sommar i götet! :D

Postat av: Slampe :)

Skamlöst bra Isak, det är så att snook gråter. <3

2007-06-03 @ 22:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback