Vad odjuret dolde...

Dom sammetslena ögonen betraktar varje steg,
från ett avstånd, som inte går att avgöra om det är säkerhet, eller rädsla.
Vi blir medvetna om varandras existens, samma sekund, som jag entrade dess revir.
Vilsen i ett hav av färger, av ludd, dun, fluff och vänlighet.
Varken kompass eller orienteringsstationer hade kunnat peka vägen åt rätt håll för mig.

En vilsen vandrare, bland skumgummi och plastfotöljer, står jag på evighetes slänt,
med varelsen iaktagandes från en hängande stålborg. I tystnad betraktande, stirrande,
nyfiket, förundret och oroligt. Varelsens härkomst går inte att identifiera,
inte på avstånd, inte utan handgemäng med dess mjuka hydda.

Är du produkten av ett underutvecklat land i stress, eller är din varelse skapt
för den lycka du inger rätt publik? Fasan du håller tillbaka, det prälvita léendet,
dom intensiva ögonen, allt vittnar om vilket odjur man har dolt bakom det ulliga yttret....


Välkommen mitt barn, - Gunvald - till våran familj..

image33

Kommentarer
Postat av: Per-Åke Wilhelmsson

Skötselråd:
Vattentvätt 40°C.
Ej klorblekning.
Ej strykning.
Ej kemtvätt.
Torktumling, låg temperatur.

Postat av: J

Det var den sötaste! =D

2007-07-01 @ 16:44:34
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: Alvinnikita

I really enjoyed it. You have done a great job.

2010-12-02 @ 17:43:19
URL: http://alvinnikita.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback