[Genus Martyris]

Jag är så trött på feminister.
Jag är så bitter över vad ett pucko kan ställa till med, och hur korkat
ett helt könsvälde verkar vara som köper vad en kålrot kan säga...
Jag talar givetvis om FI (Feministiskt Initiativ)

Detta lämmeltåg, vars agenda bygger på hafsigt uträknad hämnd
gentemot alla män, verkar försöka återuppbygga Rom,
i en modern och politiskt tappning. Var är deras plan?

Jag är INTE manschauvinist, men jag är starkt emot modern feminism. 
Feminismen är en bra idé, som borde ha stannat vid jämnställdhet, inte vid 
Genus-diktatur, som det försöker uppnå just  nu.

Varje gång jag läser om FI, om fröken Gudrun och hennes vettvilliga uttalanden, så blir jag
trött och förbannad. 
 Jag har en tes, om hur det fungerar med hennes agerande. 
Jag tror att allting är en plan, där hon skall skojja med Svenska folket, och se hur långt folk kommer ta henne 
på allvar.
 Jag hoppas i alla fall, att det är så. 

Jag läste, eller hörde (minns inte) att det är fler Kvinnor en män, som blir påkörda av traffikanter, och att det är fler män som kör på folk.
Detta nappade givetvis FI på, och dom hävdade att det handlade om avsikt. 
Självklart så blir jag sugen att klippa kvinnor med min Volvo när jag är ute och kör bil, 
och det är väll var mans rätt? Eller? 
Det är helt sjukt, och helt befängt. 
  Det kan inte ha att göra med det faktumet, att Statistiken visar att fler män en kvinnor kör bil? 
  Eller är jag ute och cyklar? 

Eller skall vi låta Fi hållas?
Det kanske vore en bra idé att skjuta av alla män, avrätta dom rakt av, från födseln.
behålla en liten del, vars enda uppgift är att föröka, fram tills utvecklingen tillgodo ser kvinnornas
kropp ett eget sätt att befrukta ägg på?
"Varje man är en presumtiv våldtäktsman"
Ja, det är nog klokt..


Jag blir så bitter. 
Jag hoppas att Fis (haha) skämt går över snart, och att dom börjar föra en riktig politik. 
Skall en rutten fisk få förstöra för hela havet?


  

Kommentarer
Postat av: Alex

Bra sagt! : )

2007-03-23 @ 11:54:25
Postat av: Juicey

Hey. Jag kan hålla med om att Fi överdriver till viss del... Men det är ju så att samhället fortfarande styrs av män, och det är rätt långt kvar till det jämnställda samhället. Så min syn på feminism är fortfarande att det ska verka för ett jämnställt samhälle. Så tyvärr har du en donna som kallar sig feminist.. Och jag är väl inte så farlig va!? ;-)

Postat av: annelisan

mycket kloka ord, min älskade!
jag håller med dig, det går för långt ibland.
jämnställdhet, inget mer! oavsett kön så är vi
alla lika.

*puss puss puss*

2007-03-24 @ 16:19:19
URL: http://annelisan.blogg.se
Postat av: mamsen

Tittar in och kramas hårt!
Saknar dig!

2007-03-27 @ 13:18:01
Postat av: annelie

varför kommenterar du inte längre i min blogg? :(

2007-03-27 @ 22:22:07
URL: http://annelisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback