[Prepare for evacuation]

Andas

Annhåller om att få andas
Slungar mina tankar, genom föntser, 1 kilometer ovanför all sanns

Andas

Återigen bultar mitt hjärta
Mina drömmar förför alla åskådare, samtidigt som mitt lugn behagar

Andas

En kappa av kyla -behaglig kyla - har svept sig kring mina ord
Jag njuter av stillheten, när jag släpper taget

Håll andan

Jag låter min puls avgöra om jag skrattar eller gråter
När jag ler i slow motion åt alla som ser mig

femhundra meter kvar

När man ser allting från ett avstånd, då verkar alla drömmar lika ovesäntliga
Det är först där man kan se hela motivet

Andas ut

Och mitt i allt tumult
Så älskar jag mitt liv


Kommentarer
Postat av: smulan

detta var ett väldigt bra inlägg!
gillade det verkligen. det är
annorlunda mot vad du brukar skriva.
det får tankarna att vandra.
och man flyter iväg. dikten ger läsaren
vingar och luft under dem.
du har sån talang min älskade!
jag är så stolt över dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback