The Never Ending Story

Vi drömmer, tillsammans om en framtid utan namn
Min kvinna, min donna, en dag blir jag din man
För vi har alla pusselbitar, alla spikar, nitar, plankor, skissar och ritar-
För vår framtid är en blue-print av himmelriket
Jag skall döda bitterheten, vandra över levande för att nå dom föruttnade liken
Vi skall rensa garderoben på skelett och damm, ångest och tårar
Svårt ibland, lätt minsan, baby vi skall skapa genier av dårar,
Jag vet att du vet, att vi hade det som krävdes
Intentionen vad att ge dig syre, tills du skrattar dig hög
Men ställningen rasade, jag hörde hur du kvävdes

Och nu står vi här, på Ground Zero, med storslagna drömmar
Beställning på virket, jag vet och jag ser när det ömmar
Tilliten, ekonomin ligger ibland på plus minus noll
Oförstående, jag skrattar och fumlar, helt utan koll
Men skratten slutade eka, när jag lovade dig ömheten återigen
Jag vattenfyllde ekan, och jag dränkte dom frön vi sådde, min vän
Jag står här nu, men löften om odödlighet i min högra hand
En ring av tillit, och löften, ge mig tron, och jag förblir din man


Kommentarer
Postat av: Alex

Oh, vad vackert skrivet, Isak! Din luriga poet! :*

Postat av: Per-Åke Wilhelmsson

Mycket vackert...

2007-05-25 @ 15:03:40
URL: http://zapp2000.blogg.se
Postat av: J

Åh. Så sorgligt men så vackert! <3

2007-05-25 @ 17:30:51
URL: http://juicey.blogg.se
Postat av: amy

du börjar peta på dom riktiga ställena. så att man ler med hela kroppen och ryser och sånt.
det här kan vara det bästa, skulle jag säga.
du tilltalar mig!

2007-05-25 @ 22:24:55
URL: http://amys.bloggspace.se
Postat av: Puck

My dreams depend upon this never ending story.
Kärlek till bara dig min man.

2007-05-25 @ 23:19:37
Postat av: ru

Åh!
Rysningar utmed ryggraden, och det beror inte på att fönstret är öppet!
Du är en sann Poet! Fortsätt skriva min älskling!
Nu vill jag att du skriver en dikt till mig!
Klaaaam mamma

2007-05-26 @ 10:25:50
Postat av: Slampe :)

Vackra ord, vackert komponerade. Poet <3

2007-05-27 @ 18:07:43
Postat av: Thomasdagny

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2009-01-22 @ 10:51:32
URL: http://thomasdagny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback