The rythm of my soul

Ibland är livet bra bra.
bestämde mig i går för att slutföra dom målen jag satte upp för mig själv i början av året.
Hälften kommer bli en piss i mississippi, resterande kommer bli svårt.
 En av delarna har redan skitit sig. Ingen matte iår, inget betyg i den skiten.
Annars går resten att avbocka. Skall börja med träningen idag :)

Och så har jag börjat mer seriöst med breakdance. Det är tvärkul.
Jag och Micke-Pigeon siktar på att träna minst 2ggr i veckan, för uppvisning på avslutningsfesten.
Det skall bli fett.

Och så har jag avsagt mig en del av min närhet. Det fungerar det med,
om man inte får ut det man behöver av en relation, så kan man lika gärna skita i det- Right?

Skulle sätta mig att studera nu, men det jag har skrivit verkar ha förtsörts. Det suger.
Det var inte mycket, MEN det var bra.

Ja, livet är med andra ord som man kan önska. Kärlek, vänskap, chilling och glidning. Allt enligt mina svårtolkade planeringar.

Och dagens fördjupning.

jag har funderat lite på vad det är som personifierar ett bra liv, och det jag kom fram till är enligt överskriften; Rytmen i livet.
Har du otakt i dina tankar, det du gör och det du tänker göra, så kommer det skita sig.
Om någon av er läsare spelar trummor, så kan ni se min något enkla liknelse;
om man tappar takten för ensekund, så är det sjuktsvårt att lägga in en snygg virvel på det hela.
Jag tror, att den perfekta rytmen finner man i sina drömmar. Drömmer du avslappnat, då skall du relaxa och slappa, drömmer du hetsiga drömmar, så skall du hålla ett tempo i ditt arbete.
Mitt tempo? Sakta. Det är precis så det skal lvara. En sak i taget. Mm.
Carpe Diem? Yes för fan!

Nu bär det av ut på nya erfarenheter i livet. Ödet kallar, och min mage behöver träning.

Älskar dig, Puck. Let the good times come.

Yours truly; Isak Bergenheim

Kommentarer
Postat av: Puck

Full fill all your dreams and plans, love. I really want you to. <3 kärlek

Postat av: P

kärlek. kärlek. kärlek.

2007-05-01 @ 21:23:46
URL: http://puckemumma.blogg.se
Postat av: Ru

Hej lilla gubben!
Skönt med lite livsransakan ibland!
Älskar dig!
"din hårt arbetande mamma"

2007-05-02 @ 06:12:17
Postat av: u

You're damn right my friend. Rythm!

2007-05-02 @ 16:28:20
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: Eirikronja

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2009-02-16 @ 11:25:49
URL: http://eirikronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback