[The Rythm's back]

Ja! Mina vänner, låt mig på ett fördelaktigt sätt, presentera och introducera er för min dag.
Här är den. *blank space, filled with air*
Dagen, har trots sin bittra inledning varit otrligt bra.

Dagen inleddes med att min telefon ringde. Det var Petter, en kamrat från skolan, en vacker sådan, som ringde och frågade om jag hade en viss Rebecca sovandes bredvid mig. Jag nickade instämmande, vilket han inte hörde.
Så jag sade att det var fallet, och han replikerade häftigt, men vänligt att hon skulle vara i skolan nu.
"Jaha" tänkte jag och väckte henne.
Det visade sig, att hon och resten av elevkåren satt inför den årliga granskningen, och dom väntade på henne.
Roligt, 200pers som väntar på Rebecca. haha

Efter det, som höll på i 30min, så var dagen slut.
Jag firade med en kexchocklad och sömn. Vaknade vid 1250, drg på mig mina paltor,
och gick ut för att lapa sol. Och vips. 12:58: Enligt planerat kom en blåbil med människa i, och hämtade mig.
Det var Per-Åke, och vi satte genast av mot stora staden Mölnlycke.
Besök på banken. Vänta, kontoutdrag för tremånader, och Visa kort. Fint. Det var en väldigt trevlig dam som arbetade just idag.

Jag bad om ett VISA kort, MEN, det krävdes att man hade en minimum inkomst på 110 tusen per år.
Det har inte jag, men jag fick det ändå, eftersom jag var trevlig. (Kanske för att Per-Åke stod och såg hotfull ut. men vad vet jag?)
Och så vidare,  vidare till Sociala, vänta, inget svar. Natalja som jag skulle träffa, beslöt sig för att undvika sin arbetsplats idag. Så mötet fick bli av senare.

Tillbaka till skolan, äta lite till.
gå til rummet, lysna på musik, och så slår det mig. "snart konsert" jag måste lira lite trummor.
Ensam är bäste dräng, och det var den bästa trum sessioren på länge. Underbart, flyt, takt och rätt, bara jävligt rätt.

Och nu kommer snart Puck.
Mysigt, otroligt mysigt. Puck, Puck, Puck, Puck. Puuuuuuck. Yes.

Och på Fredag kommer det,
Jag skall ha det, mina damer och herrar.
På fredag!
image26
And there you have it.

Kommentarer
Postat av: Per-Åke Wilhelmsson

Pling... mitt e-postprogram har just förtäljt mig att Isak skrivit i sin blogg (kul det där med RSS - med några minuters fördröjning dyker blogginläggen upp som e-post)...
Det är inte lätt att hålla reda på vilken bil jag kommer i... men den var faktiskt röd idag (förra gången var den dock blå)...
Det var inte heller jag som var hotfull på banken... det var snarare Isak som var älsklig som vanligt *ler*... eller så var de imponerade av att Isak har placerat hela sin förmögenhet i banken...
Det egentliga ärendet i Göteborg sket sig som sagt därför att den enda som var sjuk denna dag på myndigheten ifråga givetvis var den vi skulle träffa... men vi blev inte så ledsna eftersom det gav oss möjlighet att fika i solen på balkongen...
En enastående dag - trivsam i Isaks sällskap... på fredag blir det garanterat ännu trivsammare... för då ska Isak inhandla ett nytt efterlängtat spel om gudarna så vill... då anländer jag i en röd bil - dock inte samma som idag...

Postat av: ulrika

hum.. konstigt det där lät med visakort. jag har det, men sen jhag ut som nån som har den in komsten lixom?! :O

2007-05-23 @ 21:14:24
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: Slampe :)

Gud vad jag saknar dig. Ses i helgen ? Eller nu. Nu nu nu. jag vill hålla om dig nu ju. jävla skit mölnlycke. kom hit nu. (Ser mig omkring) Näe, jag får jobba på min teleportering ett tag till. Jag slår vad om att det är västtrafik som sätter stopp för den. dom vill att jag ska åka buss. Men ändå, nu. Snälla ? Men icke. JÄVLA KOLLEKTIVTRAFIK. Blä. Jaha, men. Jag ringer dig imorgon. Och jag kommer sakna din röst tills dess. Älskar dig vännen, orden räcker inte till. / Din således intelligenta (slampiga) vän Eliin. <3
Och du ! Jag körde gocart igår :D HELL YEAH ! :D:D:D:D

2007-05-23 @ 22:43:48
Postat av: banditen

det var tråkigt att höra om både kärleken och
rollen. men du får tänka att du är i bästa och
tryggaste läget just nu: för du är längst ner
på lyckohjulet. det kan ju bara komma gott nu
när det snurrar uppåt. "what goes up, must come
down" gäller ju även tvärt om. jag önskar dig
inget annat än gott! även om du säkert inte tror
det alltid. men det är så. *massa kramar*

2007-05-24 @ 00:58:43
URL: http://annelisan.blogg.se
Postat av: vickan

Isaaaak!
du är allt en riktig going duuuuv!
:D

2007-05-24 @ 01:45:55
URL: http://vicora.blogg.se
Postat av: Puck

pimpa bilar.. mmm
Min bror såg fram emot att få sitta med dig på modevisningen. Lessen heest ;)
Mmmmmmm.. fina människa! KÄRLEK!!!

2007-05-24 @ 09:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback