Pseudo Aggresiv

Musik är fint- och genom att förtära den ständigt närvarande maträtt, som musiken poserar som- får vi nog alla våra sinnen mättade i slutet!
För alla er, syrefattiga idioter, så vill jag rekomendera ett dagligt intag av följande:
225mg Busta Rhymes
500mg Tupac Shakur
150g  Aesop Rock - Daylight

Jag har haft en svacka, en Tupac-svacka. Har inte lysnat på Tupac ordentligt sedan min tid i Jörlanda.
Men nu är iPoden laddad som fan med hans alster, och jag älskar varje sekund av hans street-poesi.
För jag tror att alla som är/ inte är insatta kan se ett tydligt mönster inom modern hiphop där krutet inte längre läggs på att ha något klokt att säga, utan istället att i san mytoman-anda hitta någonting att skryta om.
Det gör mig -och resterande av hiphopvärlden med något i skallen- mörkrädd.


För dom duktigaste, och största piojnärerna hade något att säga.
Slick Rick berättade berättelser, Tupac skrev poesi om hur det var ur hans perspektiv som den utsatta.
Moderna hiphopare har inte ett skit att berätta. 50cent, som propsar på att bli kallad Ferrari F50 (säger inte det allt om idioten?) har inte upplevt ett dyft av det han hävdade i början. Vad hände med den s.k. Biografin "nine"?
En själv biografi som detaljerat skulle beskriva hur han genom sin uppväxt har langat droger sedan 8års ålder, hur han har blivit skjuten 9ggr etc. Det stämde inte, så varför fortsätta producera på samma lögn?
Candy Shop i all sin ära, men det är inte för Fitty Cent som vi lysnar på den låten...

Vad var hiphop från början? Var det samma självtitulerade penisförlägning som det är idag?
Hell naw, det var ett sätt för den svarta ungdomen att få sina åsikter om minoritetssitsen dom satt i ventlierade.
Block parties, vad hände?
Hiphopen idag är inte en fattigkultur, det är en Louis Vuitton styrd high-profit marknad där ikonen med flest platinumtänder får rätten att plocka folks pengar. Fan vad bitter jag blir.

Det handlar om konst, poesi, grafitti & dans. Inte misshandel, mord, mytomani eller rasism.
Hur skall förespråkarna vars uppgift är att ledsaga nästa generation in till samhället förespråka något av det?
Svart eller vit, det spelar fan ingen roll. Det handlar om kärleken för det man gör, INTE om att göra folk illa.
Fuck it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback