Ett tecken på Kärlek?

Ju hårdare jag kysste dina darrande läppar,
ju starkare blev Jag.
Mina starka nypor höll Dig på plats-
när jag slöt Dina ögon, för allt som kunde skada dig.
Jag visste aldrig att det var jag som var det farligaste du kunde vara med om.


Du svarade aldrig på mina rop efter Dig-
och din blåögdhet provocerade Mig till vansinne
Ju mindre du förstod, ju mer visste Jag.
Du stannade, förblindad av min tyranni och mitt öga för Dig.


Jag gav dig osäkerhet-
du närde mitt missbruk
Sista gången du låste din dörr, bröt jag upp den.
Jag satt tyst, och iaktog, hur du växte ur din kokong
Du var den enda fjärilen med vingar gjorda av krossat glas
Ditt upror slog mig till marken, och lämnade mig ensam och stum


Så det var med spruckna läppar jag slickade i mig den sista kärleken-
i hopp om att paketet inte är tömt helt.


Kommentarer
Postat av: Zombie

Vackert!



Är det självupplevt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback