Ett glatt inlägg!

(innan vi inleder skrivandet, så menar inte titeln på något vis att det är halt inne på min blogg. Eventuella halkskador, får nu stå för på egen hand, och jag tar inget ansvar för skador som sker här)

Idag var jag och hälsade på Stenungsundsbostäder. Tänkte att jag kunde klämma ur mig en snyftarhistoria för den dutkigt heta kvinnan i receptionen. Efter fem minuters genialt skådespelande, kunde jag dra slutsasten att hon antalgigen var lesbisk. Jag fick nämligen ingen lägenhet.
Som det nu var, så visade det sig att man går efter längst i kö får först. Jag hade varit medlem i över ett år.
Men den nidiska flatan hade "råkat" radera min kö-historik. Så, jag får börja om från början.

Det är i sådanna tillfällen man får tacka sin lyckliga stjärna för att man är så.. jaa, jag skulle nog våga använda ordet "fulländad". Jag tackade för mig, klädde på henne i mitt huvud igen och trillade ut ur lobbyn.
Någonting annat man får vara glad över är sina vänner.

Anders, eller Baow som man också kan kalla honom har ju nämligen tagit på sig rollen som surrogat fader för mig.
Inte nog med att han har en personlighygien som har gett honom korvar av tovat hår, han har desseutom en stor tv, en fantastisk pappa och har tagit mig under sina vingar. Som jag skrev.

Så just nu bor jag i Stripplekärr, i en stuga på deras tomt. Och.. Ja, jag tror nog att det här är bra.

Som grädde på moset, så har jag ju fritidsaktiviteten "skolgång" som tar mig från 0900 till 1600 varje dag (fem långa dagar i veckan), för att så småningom göra mig till en fullblods undersköterska. Jag har en fantastisk klass, men en öppenhet och värme. Det är så gemytligt att jag blir kräksjuk när jag tänker på det! :)

Å Naumburg. Nu har jag nämnt dig i min blogg! Return the favour, biiitch! :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Nog märker jag att ditt liv är en aning förändrad sen vi sist talades vid, en helomvändning?

Dock är det roligt att läsa att du hamnat i skolfällan igen :P Jag sitter där själv, men bara för högre gymnasiekompetens.

Kul att du börjat blogga igen med, det blev lite dött att kika på en blogg som verkat fastna i lim eller nåt.

Såg ditt videoklipp på facebook bonne haha det var bra jäkla skoj. Min mamma såg det med, men hon kände inte igen dig efter alla år, Kan jag tro det, från liten och söt till hot..ha det bra

ha det bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback