Fabbro Barbro talar ut!

Dagen har varit en dag knökad med olika känslor.
Jag vaknat, och det är man ju alltid lika tacksam för! Det vore ju till exempel svårt att föra en blogg om man inte hade valt att stiga upp? I viklet fall, så försov jag mig idag. Igen. Jag tycker det är så roligt att sova en timma för länge. Inte nog med att man slipper alla problem med morgonambivalens. "Åh, idag vill jag nog ha en honungslungad slottstek, eller skall jag kanske rent av äta lite gröt?"  Allt sådant slapp jag, för på prio listan stod det tandborstning.
Så jag borstade alla tänder i heeela munnen, sedan sprang jag ut genom dörren, och halkade på den snorhala verandan.

Och så var det skolan. Vi hade en ny lärare idag. Det är kvinnan som Farbror Barbro är baserad på. På riktigt. Hon paratar lika dant, har likadant hår, fast hennes är ett virvarr av olika gråa nyanser. Jätte tjusigt.
Sedan så har hon en annan egenhet, och det är att slänga sig med "hippa" och "fräcka" uttryck.
Hon använder ordet 'Eljest' jätte mycket, och slänger sig med termer som är k-märkta. För att ytterligare
förstärka den otroligt kulörta personligheten hon besitter, så talar hon konstant i samma ton. Inga förändringar.
Vem behöver valium eller andra kemikaler för att somna, när man har en lärare som är ett extrakt av alla artificiella trötthetsproduceringsprodukter i hela världen?

Sedan så hade jag möte med Socialkontoret. Där fick jag träffa en man med väldigt intressant utseende.
Jag och min klassmamma Stina, fick honom att börja stamma. Han var jättenervös :)

Och Elin, jag tänker på dig. Aj äm her får joo.

Kärlek till alla människor i hela världen!
//
Mr Better-then-you!


Kommentarer
Postat av: Nicole

Min helg? Jo det ser väldigt bakfull ut för tillfället :P

En mycket onykter Nicole i för stora högklackade skor förvandlade motvilligt en glashal parkering på hässleholmen till en dans scen igår kväll där jag stod för underhållningen då jag knappt kom därifrån...

Det var ett och annat blåmärke idag får jag säga.

Annars så är det bara till att plugga som gäller. roligt att ägna sin lediga tid åt skolan :/

Själv då? hade du det bra igår kväll?



Angående BHn: Ska av? det är ju själva nöjet med den. mannens frustrerande min när han inte får pilla av den :P



Hur gick det hos socialen föresten? Dom är ju bra knepiga dom typerna...



puss söt

Postat av: Zombie

Haha!

Det där får du allt ta ur tanten.

Det är ju Zombie som är eljest! ;)

2009-03-02 @ 15:55:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793
Postat av: J

HAHAHA. Nu måste jag titta lite Killing på Grand.



Och tack. Din logga är också fin!



Pöss på're

2009-03-02 @ 18:34:00
URL: http://juicey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback