Grått på ett bra sätt

Då var påskfirandet någorlunda över. Käns bra faktiskt. Får nog erkänna att Herr Författare inte alls är speciellt påskig av sig. Det är en rätt intetsägande högtid som jag gärna klarar mig utan. Kallar folk för häxor och äter mycket ägg året runt utan påsken. Har alltså spenderat påsken med Saga. Som förövrigt numera är min flickvän! Hands up mina vänner, och ge henne en applåd, eller mig. Eller oss båda. Skitfint i alla fall! Så det har varit en del mat, mycket kramar och kaffe. Sådär härligt opretantiöst.

Hade ett "åretsförsta" upplevelse igår. Det var mysigt. Låg på en äng, på min tröja, iförd t-shirt och lyssnade på fåglarna i solsken, under bar underbar himmel. Det var mysigt. Jag och Saga låg bredvid varandra och pratade om allt och inget, och hennes neurotiska hund (Cerberus) sprang runt som en ADHDråtta på fultjack. Sådär härligt och problemfritt.

Nu sitter jag i en soffa, lyssnar på Screamo (som i musikstil inte i band), driker kaffe å är. Inget speciellt roligt inlägg, men ett vardagsmysigt sådant. Tills vidare, mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Zombie

Man behöver vardagsmys för att palla med det andra. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback