Stjärttorsdag

Idag är det alltså påsk? Dubbelkollade precis med mamma, så det är det alltså inte. Skärtorsdag idag. det innebär troligtvis att det är dagen efter Onsdag idag? Eller dagen innan Fredag. Inte två dagar innan, dvs Onsdag, utan en dag längre än onsdag, men kortare än fredag. Det är komplicerat det där med kalendarium och grejer. Så idag är alltså dagen som alla kvinnor flyr till Blåkulla för intressanta sexakter och offring av katter eller vad dom pysslar med där borta! Det är skönt för mig som inte är varken kvinna eller häxa, eftersom jag inte skulle känna mig säkert bekväm med en träpinne mellan mina ben. Och med det kan jag också mena att jag är glad över saknad av amputation!

Så inget kvaståkande idag. Inte för mig i alla fall. Kommer ihåg att min mamma kunde trolla som barn. Det var skitfint. Nu kan hon inte det längre, så hon är säkerligen utestängd ur häxornas riksorganisation. Men det är bara en gissning. Det är nog bäst att hålla sin inblandning där på låg nivå. Man vill ju inte bli ifrågasatt. Fast nu är vi ju i Sverige, så att bli konfronterad skulle innebära en hafsigt skriven lapp uppsatt på ytterdörren någonstans efter elvatiden på kvällen. "vi vet att du är en häxa. Var snäll att sluta med det. Mvh Styrelsen", och under lappen skulle det stå en talrik med nybakta brownies för att stilla eventuella känslor som kan väckas av handskrivna lappar!

Det hängde förresten ett påskägg på min dörr idag. I en plastpåse. Ägget var tejpat, och på det låg en lapp där det stod "från elverket". Det var snällt av dom. Vet inte om jag kanske skall gengällda tjänsten? Smyga dit i natt, lämna en påse med cornflakes eller någonting utanför dörren. Skriva "från tacksam klient" på? Det hade dom säkerligen uppskattat. Kanske gjort det till sin sak, och använt det i en reklamposter någonstans? Det hade varit fint. Bli lite uppskattad sådär i sin anonymitet. Sedan kommer rädslan! Tänk om dom inte hade uppskattat det? Dom blir skitförbannade och börjar gå bärsärkargång, bränner ner kontoret, våldför sig på sin piffiga sekreterare och fäster ett pris på mitt huvud? Jag blir paranoid, börjar knarka för att stilla nerverna. Och en vacker dag orkar inte mitt lilla hjärta mer, och lägger av. Det blir en Gunnar av det, så att säga. Det är nog lika bra att inte lämna den där påsen. Skänker en tacksamhetenstanke till påskäggsleverantören istället!

Tänker på er, mina läsare! Ha en fantastisk rosa torsdag!

Kapten Isse-Fnisse

Kommentarer
Postat av: Zombie

Hupp!

Hemliga gåvor är alltid trevliga.Nästan alltid i alla fall.Någon har monterat något som ser ut som en bomb nedanför mitt sovrumsfönster...



Kramen! =)

Postat av: Olafmai

Great site! Lots of useful information!

2011-07-06 @ 12:57:56
URL: http://olafmai.blogmedics.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback