Det tysta samtalet

Har precis varit på bokrean här i Borås. Det började som en provocerande invit från Juicey ("syns vid sju i morgon då?"), och slutade med ett hopkok av böcker. Nu är det inte så att jag brukar köpa böcker. Tvärtom, jag föredrar att lägga pengar på skit som förstör min kropp istället. Pizza, snus, cigaretter och kaffe är bara en bråkdel av allt jag tvingar min påfrestade ekonomi att stå för. Men idag är det alltså annorlunda.

Det är så här att jag äger en del böcker. Påtagligt många om man ser till hur resterande av mitt bohag ser ut. Jag äger alltså en teve (vackra 42" full hd, lcd<3), ett xbox 360, en förbannad drös med filmer och spel. Och böcker. Inget mer (kläder givetvis). Så, en del böcker är det allt. En del skönlitteratur, men mestadels psykologi, fiolsofi och faktaböcker. Älskar kontroll. Främst kroppsskonroll, varpå jag sysslar med Yoga, akrobatik och läser om vårt beteende. Idag var inget undantag! Kom ifrån rean med sex olika böcker. Två handlar om massage på olika sätt, två handlar om kroppsspråk, och två var nonsensböcker om arga lappar och korkade citat. Har väldigt svårt att sätta mig ner och läsa om påhittade mord eller romantiska klycher, även om det händer. Men när jag får tag i en bok om psykologi, filosofi eller social interaktion då blir jag lyrisk.

Jag sträckläser, tar in allt likt en svamp och njuter. Oftast försöker jag sätta mig i situationer där jag kan sätta min nyvunna teori till praktik. Café eller restaurant är fantastiska ställen att pressa folks Jante-jag till bristningsgränsen! Idag hittade jag en bok som heter "Det erotiska kroppsspråket" som är en fantastisk skrift kring vårt agerande och fungerande i samspelet mellan nuvarande eller blivande partners. Det är roligt! Nu är det klart att allt som står inte stämmer, men fan om jag inte har lärt mig tusen nya saker idag! Det är så fantastiskt att lära sig vad egenheterna vi slänger kring oss i samtal med främlingar gör med dom.

Jag har alltid varit väldigt flirtig (inte flickig, Saga;)) av mig. Min intention har alltså inte varit att kamma hem, utan att vara trevlig, ge personen jag pratar med en trevlig stund, och kanske någonting att berätta för sina vänner om. Mår du bra, mår jag bra liksom. Men efter att ha läst boken idag har det slagit mig hur fantastiskt många inviter jag skickar omkring mig. Det är alltså tur att jag är så oattraktiv, annars hade jag varit tvungen att ligga mest hela tiden, och det hade verkligen försvårat aktiviteter som jobb och sömn.

Nu skall jag snart ut och sätta mina nya kunskaper på prov. Kanske gå ner till affären och köpa en clementin eller något.

Och en liten fotnot: Saga, nu får du fasiken komma hem! Inge roligt att öva massage på katterna.






Kommentarer
Postat av: S

Nu börjar det närma sig :)

2010-02-27 @ 15:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback