Mitt vansinne

Munkavlad av passion i min hemlighet
I mitt latenta hat. Drömmen om min övertygelse
Min sanning. Mina hårda ord om det som skett.
Morgondosen av sedativer, holkar ur mitt skelett.
Deras kemiska krigsföring mot egna tankar.
Dagen då pillret överlistade tvångsjackan.

Jag vaknar med andetagen pressade mot mitt bröst
Det sista jag vill förlora, det första dom ser.
Bälteslagd i tomrum med droppande tak.
Ingentign kvar att lova, ingenting kvar att ge.
Finner min plats i min ensamhet, förtvinar det som brukade vara jag.
Bortom återhämtning, skratt eller tröst

Dagen då mina tankar försvann. Mitt sista begravda skatt.
Frihet ersatt med ärrvävnad. Finner min plats i mitt dårhus.
ansikten från förr, förvridna likt tidens kvitto.
Aldrig mer glömma vad som är gjort, beskyllt eller sagt,
Min vansinnes färd når sitt slut på metallsläden i paradisets bårhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback