Fyra nyaser av fantasi

Vilken dag! Solen skiner, kaffet är sådär skönt nybrygt och snusen rinner lite lagom under min läpp. Tror bestämt att vårkänslorna har tagit mig kring mitt hjärta, dammat av det och kramat det sådär mysigt som jag skrev om sist. Det är väldigt fint. Idag lyssnar jag på musik. Inte vilken musik heller! För den observante och pretantiöse så är det Hardcore Superstar med slagdängan Shades of Grey från deras album Beg for it. Det är en fin låt.

Det är fint hur man reagerar olika på olika saker här i världen. Det var nog den mest generalla formuleringen jag någonsin har skrivit. Låt mig förtydliga. När det är vår så blir jag fortfarade lika sprallig som när jag var liten (eller yngre, för er gamla läsare). Springer, hoppar runt, klättrar i träd och gör dundertuffa sparkar som jag alltid blir lite illamående och yr av. Undrar varför det är så att man (eller jag) får sådan energi av våren? Eller ja, när jag är på gott humör. Det är kanske anledningen till min brinnande entusiasm för parkour, akrobatik och freerunning. Det är inte bara så att jag gör det när jag är glad. Jag blir glad av det dessutom. Inte när jag gör mig illa under mina hobbystuntmansaktiviteter. Då blir jag likt en liten flicka med blicken fäst på sina oknutna sandaletter. Med tårar i ögonen, och tofsar i mitt hår.

Nu är det så dags att jag skall ge mig ut i stora världen. Tillsammans med min granne Johanna som idag har skaffat praktik på bageri, så skall vi ut och handla mat! Det där tråkiga. Så var det med det!

Ha en fantastisk dag, mina vänner!
Hörs i möra!    Kapten Isse-misse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback