Omläggning!

Idag är det morgon igen. Det kanske inte är så konstigt egentligen. Och jag har inga bevis som styrker motsatsen heller. Det är mer ett konstaterande. Idag har jag lite grejer att syssla med! Skall bland annat gå ut. Ut i vardagen som man i san poetisk anda sliter för att slippa undan. I gränslandet mellan spruckna fasader och upprivna rutiner.
Någonstans mellan höghus och busshållplatser passar jag in. Försvinner mellan ritningar och tioårsplaner, segregering och nerdgarna persienner.

Skall få min deligering idag. Den behövs för att kunna ge mediciner till individer som behöver dom. Ett nyt resumé i min samling av papper. En ny spik under hyllan vars existens helgar våld mot väggar. Likt den sista snöflingan som får taket att falla in. Man får alltså helt sonika sätta upp lite fler spikar under livserfarenhetshyllan, så den inte faller in! Vilken fin känsla man kan få fram om man kombinerar poetiska formuleringar med vardagstrams

Ikväll får jag sällskap av min Saga. Hennes frånvaro närmar sig vecko-strecket, och indikatorn på trivselmätaren är i botten just nu. Skall bli helt fantastiskt att få upp den till toppen igen. Så, nu skall jag borsta alla tänderna i min mun, stålsätta mig och gå ut. Ut i verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback