Dictionarial metapaus

Min ena sida ser det den andra förgäves döljer med sitt skratt
Den ena ler den andra ber, om tårar som pånyttfödelse och ett nytt perspektiv
I en värld där mörkret är rosa, där ensamheten är mannens skatt
Jag faller i mitt mönster återigen, defineras av ord som förvirrad och destruktiv
I min livslånga diagnostisering av livet som sådant, som min roll i alltets alster
Mitt drag i målningen som definierar livets kamp, livets resa och slutmål
Brunbränd av livets strålning, liggandes i förvirring på Guds otvättade halster
Vill avsluta min ansträning med en ursäkt om att det kan begagnas inom hudvård

Så ni får böna och be, offra och ge, visa mig det i mitt synfält som jag faktiskt vill se
Vill ni ha mitt gevär får ni bända loss det från mina kalla, döda händer
Jag är inte förvirrad i min vandring, hela sanningen är den, att jag helt sonika är vilse
Mina timlånga samtal med min psykolog är min ursäkt för att låta det som händer, händer
Urskuldrad i min dumhet, försök att hålla mig ansvarig för saker jag gjorde
Ensam i min skuld, för det är vad det är, jag sket blanka fan i saker jag borde
Juryn önskar se mig i ångest, för det är domen jag förtjänar för mina handlingar
Men jag är mentalt instabil så jag kan med vitt samvete ignoerera era befalningar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback