En liten vårig uppdatering.

Solen ligger på, gassar och smeker alla som vill bli förgyllda. Rummets fönster står på glänt, släpper in precis lagom med luft för att hålla mitt palats kyligt, friskt och skönt att vara i. Utanför kvittrar fåglar, dom sjunger och skriker för precis allt vad dom är värda- och det är ganska mycket!
Mitt fina rum. Nyligen inrett med en tjusig röd soffa som jag fått ärva av min farfar, frid över hans minne. Min syster Elin har precis valpat, och produkten av hennes och Guddes ihärdighet blev Tova, en fantastisk liten kvinna som kommer utföra stordåd i sin fortfarande oändliga framtid. Man kan sedemera sumera våren som "fantastisk", "väldigt bra" och min personliga favorit: "gött så skjorta står rätt ut!". Så fint är det just nu.

Lite tankar ägnas allt min omgivning, med val som ligger och kokar i mitt varma och välkryddade inre. Det doftar lovande om rätten som inte låter sig stressas under sin tillagning. För en av oss i alla fall. Alla verkar må ganska bra just nu, och det är inte speciellt ofta som våra kugghjul klaffar i sina egna rotationer. Så man får njuta av smaken när den väl är här. Egna planer just nu; skicka ett utkast till en bokutgivare och lyckas övertyga dom om att jag i min enkelhet är briljant. Sedan skall jag införskaffa mig en praktik på någon av Borås alla olika yogastudios för att få lära mig lite mer om Yoga och dess effekter. I'm ready to step up.

Så, blir troligtvis fyra hundra olika poem inlägg igen innan ni får en ordentlig uppdatering. Inget fel i det, ty mina författade bäbisar behöver tillskott.
Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback