Mad World

Jag vill förlösas i ensamhet. Omsluten av intet, av alltet, av ljuset och mörkret. Jag vill förenas med mina förfäder, lyfta upp mina söner mot skyarna. Jag vill finna min plats i världen, bredvid gudarna, dom döende och dom älskande. Det dolda som enklast skådas i skönheten av det krossade ögonblicket. För flytande för att tas på, för faktiskt för att ignoreras. Min framtid i mina ord, min kärlek i din famn.

Jag vill förena dom ensamma. Omslutna av stigman, av självhatet, egocentrismen, våldet och intimiteten. Jag vill sära på mina föräldra, pressa ner dom självgoda. Glömma min plats i världen, finna min plats under gudarnas fotsulor, bredvid dom döende och hatande. När det enklaste som finns döljs bakom evigheter av utsatthet. För verkligt för att tas på allvar, för närvarande för att pratas om. Min framtid, i fel händer.

Kommentarer
Postat av: Ru*

Fan va snyggt! =0)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback