Val. Ej fisk.

Så nu är alltså valet till 99% färdigt. Jag har aldrig varit politiskt insatt, någonsin. Har i min intelektuellt fattiga ungdom hävdat att politik har varit ett sätt att hävda sig på. Alla människor som känner ungdomspolitiskt engagerade människor känner någon av Mensa typen. Som sitter över alla andra, som har IQ (som är medvetna om det) men som totalt saknar EQ. Det har bara lämnat svår avsmak och grejer. Men nu är det dags att ta ställning, att vara vuxen och att.. ja, ta ställning.

Det stora i år är ju givetvis SDs vågmästarroll i regeringen. Det är svårt att stå säker inför deras antågande. Jag har varit väldigt splittrad inför dom, och nu är väll risken enorm att jag blir lynchad för mina åsikter.

Från början var jag totalt emot SD, med deras 'nassepolitik' och deras energisparningsideér (ugnar). Sedan vände det, och en kamrat till mig berättade om deras inställning till Sveriges trygghet och familjeliv. Då ändrade jag mig, och tänkte att det är briljant att någon tar upp våran säkerhet, att någon ser till familjerna och den lilla människan. Och det har jag tänkt ganskal länge. Deras invandringspolitik har jag ingen bild av alls. Några hävdar att dom är nasister rakt av, andra säger saker som låter vettigt i mina öron. Som att vi borde ta hand om våra invandrare vi har, att få ut dom i samhället ordentligt för att minska segregeringen. Strypa invandringen undertiden, fram tills alla står stabilt, sedan öppna igen, och hålla på så.

Det innebär INTE att vi skall säga nej till alla som behöver oss. Flyktingar borde välkomnas med öppna famnar av alla länder, eftersom det bara handlar om medmänsklighet. Men, nu är det som sagt så, att jag inte vet exakt hur saker ser ut med SDs agenda. Och när jag såg alla andra partiers reaktion på SDs entré så blev jag lite förvirrad. Exakt vad är det vi står inför? Svara inte på det, för jag är inte intresserad av att bli värvad, och jag vill inte peka finger. Summering så vi inte misstolkar varandra: Jag är INTE rasist, jag välkomnar alla till Sverige, men jag tycker att vi bör ordna med segregeringen, och få ut alla Nysvenskar i vårt samhälle. Lite åt gången, så att säga.

Det är i alla fall svårt förvirrande med politik (vilket säger en del om min iq-nivå), och att fatta ett beslut som är "rätt" verkar vara helt omöjligt. Sådär. Som avslutning på dagens filosofier så vill jag uppmuntra alla att stå för sina åsikter, att inte raljera inför andras åsikter eftersom vi aldrig vet fullt ut vad som försigår i deras hjärnor och att vara varma och kramiga! Sådär.

Ha en mysig kväll!

Herr Grön

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback