Ett meningslöst uppdaterande

Idag har det varit en väldigt bra dag. Man kan summera bra dagar, som dagar som har varit bra. See, works both ways. Vad är det då som definierar en bra dag? "Redan de gamle Grekerna tvistade sitt gemensamma helskägg i purt huvudbry över den frågan" hade jag kunnat skriva. Men eftersom jag är ganska övertygad om att det är en metafor jag har begagnat tidigare, så väljer jag att börja på ett annat sätt.

Man har jobbat idag. Jobb är rent generellt någonting man ser som en positiv sysselsättning. Givetvis finns det fördomar här med. En del tycker att prostitution är ett yrke som man kan se ner på. Om man köper sex så är det inte helt ovanligt att man bokstavligt talat ser ner på individen som säljer älskog. Sedan kan man tycka att ett arbete som slammsugare är ett riktigt skitjobb/ ett jobb som suger, i alla sina dubbla bemärkelser och tvetydigheter. Och så kan man varar en som jag, som arbetar på McDonald's. Det är ju också generellt sett som ett skitjobb. Till viss del kan jag förstå, men jag jobbar ju kvar, så såvida jag inte är en hycklare av stora mått (inte omöjligt) så trivs jag.

Någonting annat som gör en dag bra, är om man har sovit. Det gör ju dom flesta av oss vid minst ett tillfälle per dygn. Vissa mer, andra mindre, somliga jämnt (döda) och andra inte alls(galna). Någon gammal kändis sade någon gång att Sömn är ett slöseri av tid. Det ligger någonting i det. Om man nu inte är så sugen på att leva, för ett liv utan sömn är ju ett löfte om en förtidig död. Nu dör vi ju alla oavsett sömn i och för sig. Hur som haver, så har jag sovit väldigt bra. Tio sköna timmar, som ger energi att göra massa onödigt, som att till exempel arbeta.

Och någonting annat som gör livet fint är ju träning. Det har jag gjort idag. Delvis har man (jag) promenerat en förfärlig längd, sedan så har jag lyft skrot på gymmet. Och så tränar jag ju dom små fingrarna nu när jag bloggar.

En dag helt utan någonting att skriva, med andra ord. Ha en fortsatt trevlig kväll.

er vän: Isak

Kommentarer
Postat av: J

Sv: Ja, ibland är det ganska nice att vara au pair, inte alltid dock... Och tack så mycket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback