Vårkvitter

Då var det officiellt vår. Det var la roligt? Solen skiner, pippifåglarna skriker som om deras små bräckliga liv stod på spel, och melaninerna massproduceras för att färga oss tjusigt bruna. Melanin alltså. Det är ju ämnet i huden som absorberar solens skadliga strålning. Vi har det även i håret och i näthinnan och i njuren, ryggraden och i hjärnan. Hur vida våra organ får en mörkare kulör står ju att diskutera, men våra ögon måste ju påverkas av säsongerna. Dom med oss som har melerade ögon, har ju en ständig färgskiftning i ögonen. Undrar om det står i proportion med melaninmängen i näthinnan?

Ja, hur det en är så är det ju inte det jag skulle skriva om. Jag tänkte att jag skulle kombinera lite klagande med lite lovordande. Vi börjar i vanlig ordning med klagandet. Så vad kan man möjligtvis har att klaga på när det är vår? När Man är nykär, när man arbetar och har kommit igång med träningen? Jo, förkylning. Det låter väldigt vekt att klaga på en förkylning. Alla ni läsare med perception och intellekt måste ju ha hört liknelsen mellan män och förkylning kontra kvinnor och graviditet. Jag tror det ligger någonting i det. Så fort jag blir förkyld blir jag liten som en skolflicka, tofsarna i mitt imaginära hår hänger lite på sniskan, mina sandaletter blir smutsiga och livet känns så där orättvist.

Så, och nu har jag haft fyra dagar med förkylning, och håller på att bli frisk igen. Så nu kan jag istället sjunga om hur fantastiskt vackert det är med solen, med fågelkvittrandet och nykärheten. Vi tar det i ordning. För det första har jag en sambo som ger skänker mig en hel del lycka. Skall länka till hans blogg här i sidan av bloggen. Boom Moments. Subtil bitterhet korsat med härliga upplevelser. Så, det var reklamen den. Och så är det ju fåglarna. Om dom skriker för full hals under vårkanten, för att göra reklam för sin virilitet, så måste det ju verkligen finnas en koppling där med till vår egen ökade pilskhet? Om fåglarna får göra det, måste vi får göra det. Klok summering, aye?

Och jobbet. Ja, jag är ju som bekant en McDonald's anställd. Jobbar på Ryavallen med ett ax fina människor. Halvtid, Måndag till Fredag. Gött mos det med. Och utöver det så är jag fortfarande gymnastiktränare för små pojkar, två grupper. En med sexåringar, och en med nio- till trettonåringar. Som om inte det var bra nog, så skall jag i morgon på intervju för sportlife, med förhoppning om att begagnas som receptionist där. Och- som påskbonus så viskas det om en eventualitet på UpZone, en trädklättringsäventyrspark här i Borås!

Så, det var det. Skänker en tanke åt min donna, och vinkar glatt till alla er finare läsare!

Er Kapten: Isak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback